انواع شیرآلات چدنی در صنعت:

شیرآلات چدنی جزء پرکاربردترین شیرآلات در صنعت ساختمانی و کشاورزی هستند.

شیر قطعه ای برای تنظیم کردن میزان مایعات و یا حتی گازها در لوله ها هستند. شیرآلات در جهان انواع مختلفی با کیفیت های متفاوت دارند.

در بیین انواع شیرآلات ها ،شیرهای چدنی اهمیت فراوانی در صنعت دارند. شیر آلات را به انواع مختلفی تقسیم بندی می کنند. اما سوال اینجاست که بر چه اساسی آنها را تقسیم بندی می کنند؟

معمولا شیرآلات را براساس جنس، چگونگی اتصالشان به لوله ها و عملکرد و کاربردی که در صنعت دارند، تقسیم بندی می کنند. البته شیر آلات چدنی دارای سایزهای مختلفی هم هستند. با استفاده از فلنج هم قابل اتصال هستند. برای انتخاب شیر آلات چدنی باید قبل از خرید آنها در مورد جنس و کاربرد آنها تحقیق کنید. در ادامه این مقاله سعی داریم شما را با انواعی از شیرآلات مهم و کاربردی در صنعت آشنا کنیم.

انواع شیر آلات بر اساس جنس بدنه:

  1. شیر آلات چدنی ۲) شیرآلات فولادی ۳) شیرآلات برنجی

شیر آلات چدنی:

شیرآلات چدنی از آن دسته از شیرآلاتی هستند که در صنعت ها بسیار پرکاربرد هستند. در سیستم های انتقال آب و آب رسانی، سیستم های فاضلابی و در صنایع پالایشگاهی بیشترین کاربرد را دارند. برای کنترل یک جریان و یا قطع و وصل آن میتوان از این شیرآلات چدنی استفاده کرد. شیرهای چدنی هم خودشان به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند و انواع مختلفی دارند. شیر کشویی، شیر پروانه ای، شیر یکطرفه و شیر فشار شکن از انواع شیر آلات چدنی هستند.

شیرهای کشویی و پروانه ای در خط های انتقال سیال کاربرد دارند. زمانی که احتیاج به قطع و وصل جریان باشد مورد استفاده قرار می گیرند.

برای باز و بسته کردن مسیرهای لوله کشی شیر آلانت کشویی و پروانه ای بهترین گزینه هستند. شیرهای چدنی یکطرفه همانطور که از اسمش مشخص است تنها برای مسیرهای یکطرفه کاربرد دارند. در واقع این شیرها تنها عبور جریان در یک لوله را هدایت میکنند و از برگشت آنها جلوگیری می کنند.

شیرهای فشار شکن هم برای محافظت و کنترل فشار در لوله ها استفاده می شود. در نتیجه زمانی که فشار کارکردی بالا است ایمنی تجهیزات حفظ می شود.

۴ دلیل مهم برای استفاده از شیرآلات چدنی:

همه نوع شیر آلات با توجه به کاربردی که دارند در صنعت های مختلف استفاده می شوند. حالا هر کدام از این شیر آلات معایا و مزایای خاص خودشان را دارند. قبل از خرید شیر آلات ویژگی های آنها را به خوبی بررسی کنید. شیر آلات چدنی دارای مزایای زیادی هستند. در ادامه شما را با بخشی از این مزایا آشنا می کنیم.

  • شیر آلات چدنی دارای ساختار کربن، آهن و سیلیسیم هستند. به همین دلیل مقامت خوبی در برابر خوردگی و پوسیدگی نشان می دهند.

  • از شیرهای چدنی در تاسیسات انتقال آب استفاده زیادی می شود. زیرا در برابر ضربه و اکسیده شدن هم بسیار مقاوم هستند.

  • از لحاظ قیمتی هم بسیار مناسب هستند. شیر آلات چدنی دارای کیفیت خوب به همراه قیمت مناسب هستند. همین امر باعث شده است تا تقاضا برای این نوع شیر آلات افزایش یابد.

  • نصب شیر آلات چدنی با استفاده از فلنج بسیار آسان و ساده است.

 شیرآلات چدنی فلنجدار
این نوع شیر آلات چدنی هم دارای کاربرد های فراوانی هستند. شیر آلات چدنی فلنجدار دو کفه فلنج دارند. کاربرد اصلی شیر آلات چدنی فلنجدار در شرکت های آب و فاضلاب، پروژه های ساختمانی و سیستم های آبرسانی و … است

شیر آلات چدنی فلنجدار:

این نوع شیر آلات هم دارای کاربرد های فراوانی هستند. شیر آلات چدنی فلنجدار دو کفه فلنج دارند. کاربرد اصلی شیر آلات چدنی فلنجدار در شرکت های آب و فاضلاب، پروژه های ساختمانی و سیستم های آبرسانی و … است. در تاسیسات آبرسانی کشاورزی هم از این شیر آلات چدنی فلنجدار استفاده زیادی می شود. در واقع یکی از پر مصرف ترین شیرآلات همین شیر آلات چدنی فلنجدار هستند.

مزایای شیر آلات چدنی فلنجدار:

  • این شیر آلات نیاز به هیچ گونه سرویس و نگهداری خاصی ندارند.

  • مایعات و گازها در دو جهت می توانند از آن عبور کنند.

  • کاملا مقرون به صرفه هستند زیرا قیمت خیلی خوب و مناسبی دارند.

  • مدت زمان طولانی از آنها می توان استفاده کرد زیرا عمر طولانی دارند.

  • برای سیال های مختلف می توان از شیر آلات چدنی فلنجدار استفاده کرد و محدودیتی وجود ندارد.

  • با توجه به وجود فلنج به راحتی قابل نصب هستند. زمان زیادی برای نصب آنها نیاز نیست.

  • به راحتی باز و بسته می شوند.

نحوه خرید شیر آلات چدنی:

همانطور که گفتیم در خرید شیر آلات باید دقت کنید. ابتدا باید بدانید برای چه منظوری به شیر آلات نیاز دارید. سپس با بررسی شیر آلات چدنی مختلف بهترین نوع آن بر اساس نیاز خود را تهیه کنید.

شرکت ها و سایت های زیادی برای فروش شیر آلات چدنی و دیگر شیر آلات وجود دارند. اما انتخاب بهترین سایت برای خرید شیر آلات چدنی کار آسانی نیست.

اگر شیر آلات چدنی باکیفیتی را خریداری کنید سال ها بدون دغدغه می توانید از آنها استفاده کنید.

شرکت آبسار تجهیز آیریک با بیش از ۱۰ سال سابقه فروش موفق در زمینه قطعات مختلف مانند شیر آلات چدنی یکی از معتبر ترین شرکت های بازرگانی در زمینه فروش این محصولات است.

برای آشنایی با محصولات این شرکت می توانید وارد سایت آبسار تجهیز آیریک شوید. یکی از نکات مثبت این سایت این است که مشخصات کامل محصولات همراه با درج قیمت در سایت وجود دارد. به راحتی می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مشاوره با شماره های تماس موجود در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید. حتی می توانید ایمیل خود را ثبت کنید. کارشناسان در کمترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

 

 

شیرالات چدنی
شیرالات چدنی در صنعت و کشاورزی استفاده می شود
شیرالات چدنی
شیرالات چدنی در صنعت و کشاورزی استفاده می شود
انواع شیرالات چدنی
شیرالات چدنی در صنعت و کشاورزی استفاده می شود

 

 

 

 

 

 

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813