بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان
مجهز بودن ساختمان به لوله کشی فاضلاب سالم و کارآمد بسیار مهم است به همین علت در ادامه مقاله بهترین روش لوله کشی ساختمان این بار قصد داریم تا در این مقاله بهترین روش لوله کشی فاضلاب ساختمان را بررسی کنیم.
همانطور که میدانیدبرای خروج آبهای آلوده از ساختمان که به آبهای خاکستری معروف هستند نیاز به لوله کشی فاضلاب در ساختمان داریم
ساختمان بخشهای مختلفی دارد بر خلاف لوله کشی آب همانطور که میدانید اگر در لوله کشی فاضلاب ساختمان قصوردر نحوه نصب هر قسمت میتواند باعث ایجاد مشکل در کل سیستم فاضلابی شود.
یک سیستم فاضلاب ساختمانی مجهز شامل قسمتهای زیر میباشد:
لوله آب فاضلاب…
لوله های ونت یا هواکش…
سیفون…
انواع روشهای لوله کشی فاضلاب در ساختمان را میتوان به دو دسته تقسیم بندی کرد:
لوله کشی فاضلاب به صورت سنتی ولوله کشی فاضلاب به صورت زیر سقفی
لوله کشی فاضلاب در داخل ساختمان را میتوان با استفاده از لوله های چدنی پوشفیت و پلیکا انجام داد هر چند استفاده از لوله های چدنی در لوله کشی زیر سقفی بسیار حساس است ولوله ها باید بدرستی مهار شوند ازین رو امروزه غالبا از لوله های پولیکا و پوشفیت در لوله کشی فاضلاب استفاده می کنند .
لوله کشی فاضلاب ساختمان بصورت سنتی
در این روش از لوله کشی فاضلاب لوله ها بصورت کف خواب در ساختمان قرار میگیرند به این روش لوله کشی سنتی می گویند چون از قدیم نحوه لوله کشی فاضلاب در ساختمان به اینصورت بوده است.
در این شیوه بعد از اتصال لوله های هواکش و سیفون ها به لوله فاضلاب آنها را در کف ساختمان در حال ساخت یا باز سازی شده با مصالحی همچون سیمان می پو شانند.

لوله کشی فاضلاب ساختمان به شیوه زیر سقفی
این سیستم بدین صورت است که لوله ها بجای خوابانده شدن در کف ساختمان از زیر سقف عبور میکنند در واقع تفاوت اجرای لولوه کشی سنتی و زیر سقفی در نحوه قرار گیری آنها در ساختمان می باشد.
فاکتورهایی که نشان دهنده یک لوله کشی فاضلاب مناسب در ساختمان هستند را میتوان در زمینه هایی همچون سرعت حرکت مواد فاضلابی ،عدم انتشار بوهای فاضلابی ،دسترسی راحت به لوله ها در مواقع ضروری و طول عمر لوله ها بررسی نمود.
در کدام روش از لوله کشی فاضلاب سرعت حرکت مواد فاضلابی بالاتر است؟
در پاسخ میتوان گفت در مدل کف خواب یا مدل زیر سثفی در سرعت حرکت مواد فاضلابی نقش زیادی ندارد.
در کدام روش آسیب کمتری به لوله های فاضلابی وارد میشود؟
در لوله کشی زیر سقفی لوله ها از زیر سقف عبور میکنند در نتیجه فشار کمتری بر انها وارد میشود ولی در روش سنتی لوله ها مستقیما با کف و مرکز سقل ساختمان در تماسند و آسیب پذیر ترند.

هزینه اجرای کدام روش مقرون به صرفه تر است؟
هزینه اجرای لولوه کشی زیر سقفی به دلیل استفاده از لوله های مرغوب و بهره گیری از لوله کش ماهر و سختی کار بالاتر است و لولوه کشی به روش سنتی مقرون به صرفه تر است.
سرعت اجرای کدام روش بالاتر است؟
در روش سنتی به دلیل اینکه نیازی به بررسی دقیق و مهندسی نقشه ساختمان نیست سرعت بالاتر است.
دسترسی به لوله ها در کدام روش راح تر است؟
بزرگترین مزیت استفاده از روش زیر سقفی این است که شما در هر زمانی میتوانید براحتی به لوله ها دسترسی داشته باشید برای تعمیرات یا انشعاب یا تعویض لوله ها..

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813