کنترل آفت در زمستان معمولاً توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شود. چرا که عدم حضور پشه، مگس، زنبور و … در بیرون خانه را به معنای عدم وجود هرگونه آفت در نظر می‌گیرند. غافل از آنکه بهترین زمان جلوگیری از آفت زدگی ، زمستان است. در ادامه این مقاله همراه آبسار تجهیز آیریک باشید تا با مهم‌ترین نکات جلوگیری از آفت زدگی در زمستان آشنا شوید.

چرا کنترل آفت در زمستان؟

همان‌طور که گفته شد، برخلاف تصور عموم، گرچه تعداد مگس و پشه در طول زمستان کاهش چشمگیری پیدا می‌کند، اما این مسئله به این معنا نیست که سایر آفات مانند موش، سوسک و عنکبوت‌ها نیز در محیط حضور نخواهند داشت.

در طول زمستان، محیط ساختمان گرم و بهترین محل برای زندگی و تولید مثل برخی از آفات مانند خزنده‌ها است. به همین خاطر، مهم است که شما از بهترین آفت کش ها جهت جلوگیری از تولید مثل این گونه آفات استفاده کرده و از عوارض و خطرات بعدی، جلوگیری نمایید. چرا که به عنوان مثال عنکبوت‌هایی کوچکی که از نظر برخی از افراد بی خطر هستند، می‌توانند طی یک نیش زدن، موجب ایجاد آلرژی و یا آسم در افراد شوند.

مهم‌ترین نکاتی که در خصوص کنترل آفت در زمستان باید بدانید

با توجه به اینکه زمستان بهترین زمان جلوگیری از آفت زدگی است، انجمن ملی مدیریت آفات (NPMA) نکات مختلفی در خصوص کنترل آفت در زمستان فهرستی ارائه کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

بستن ترک و سوراخ‌های خانه

مهم‌ترین ترک و سوراخ‌هایی که در یک خانه وجود دارد، شامل ورودی لوله‌های آب و گاز است. به خاطر داشته باشید که این مکان‌ها بهترین راه ورود یک موش به خانه یا ساختمان است.

کنترل آفت ، زمستان بهترین زمان جلوگیری از آفت زدگی

بستن فضای دور پنجره

فضای کنار و دور هر پنجره‌ای می‌تواند یک راه ورود برای انواع حشرات باشد. با استفاده از چسب‌های مخصوص که به صورت رنگی و یا غیر رنگی نیز به فروش می‌رسند، می‌توانید دور پنجره‌ها را به خوب عایق‌بندی کنید.

نگهداری هیزم شومینه دور از خانه

در صورتی که برای گرمایش ساختمان از شومینه استفاده می‌کنید، بهتر است که هیزم‌های آن را جهت کنترل آفت در زمستان دور از خانه نگهداری کنید. چرا که هیزم‌های روی هم جمع شده، بهترین محل جهت لانه‌سازی موش و مورچه است.

زهکشی لوله کشی آب ساختمان

محل مرطوب بهترین مکان برای هجوم انواع سوسک است. بنابراین زهکشی لوله‌های آب ساختمان، خصوصاً لوله آب آشپزخانه، دستشویی و حمام را فراموش نکنید.

کنترل آفت ، زمستان بهترین زمان جلوگیری از آفت زدگی

باغچه و زمین را بیل بزنید

با توجه به اینکه بسیاری از آفات در خاک پنهان می‌شوند، بیل زدن خاک و باغچه را نباید فراموش نکنید. برای کنترل آفت در زمستان از این طریق باید ابتدا زمین مورد نظرتان را از هرگونه برگ و گیاه هرز تمیز کنید. سپس با بیل به صورت کامل خاک را زیرورو کنید. با انجام این کار کلیه حشرات زنده و تخم‌های ایجاد شده را از بین خواهید برد. و با توجه به اینکه معمولاً آفات در دل خاک به خواب رفته‌اند، قادر به حرکت نخواهند بود.

شستشوی گیاهان با محلول روغنی

یکی دیگر از رویکردهایی که جهت کنترل آفت در زمستان می‌توانید از آن بهره‌مند شوید، شستشوی گیاهان با یک محلول روغنی گیاهی یا ماهی است. با انجام این کار آفات در تماس با این محلول از بین می روند چرا که این روغن مانع از تنفس و رشد آن‌ها می‌شود.

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813