لوله UPVC یکی از انواع لوله‌های پلیمری است، که به دلیل مقاومت بالایی که در شرایط محیطی مختلف از خود نشان می‌دهد، خیلی زود به عنوان یکی از بهترین لوله‌های فاضلاب ، آب‌رسانی و کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت. اگر شما هم اسم لوله یو پی وی سی به گوشتان خورده اما از مزایا و قیمت خرید آن مطلع نیستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

لوله UPVC چیست؟

لوله UPVC همان‌طور که گفته شد یکی از انواع لوله‌های پلیمری است که در ساحت آن از هیچ‌گونه مواد شیمیایی و سرب استفاده نشده است. به همین خاطر، لوله و اتصالات یو پی وی سی را می‌توان لوله‌های سازگار با محیط زیست در نظر گرفت و در کاربردهای مختلف، مانند لوله‌های آب‌رسانی ساختمان مورد استفاده قرار داد.

مواد اصلی که برای ساخت لوله UPVC مورد استفاده قرار می‌گیرد، پلی وینیل کلراید سخت است که موجب افزایش مقاومت لوله در برابر شرایط خارجی می‌شود. علاوه بر این، به دلیل ساختار و موادی که در ساخت این نوع لوله به کار برده شده است، می‌تواند گفت که با خرید لوله UPVC تا ۴۰ درصد، میزان مصرف انرژی و در نتیجه هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. پس اگر به دنبال خرید لوله‌ای هستید که هم دوام و عمر بالایی داشته باشد و هم در برابر انتقال حرارت و صدا، مقاوم باشد، خرید لوله یو پی وی سی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لوله UPVC | لوله یو پی وی سی

انواع لوله یو پی وی سی

لوله UPVC در سایز و فشار کاری مختلفی به فروش می‌رسند.

به عنوان مثال لوله با فشار کاری PN10 و PN16 از سایز ۳۲ الی ۸۰۰ میلی متر. لوله یو پی وی سی شفاف ، یکی دیگر از انواع لوله UPVC است که در برابر خورندگی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد. به همین خاطر از لوله سایت گلاس یا همان لوله یو پی وی سی شفاف برای کاربردهای خاص که معمولاً آزمایشگاهی هستند، استفاده می‌شود.

کاربرد لوله و اتصالات یو پی وی سی چیست؟

  • سیستم فاضلاب شهری و روستایی
  • آب‌رسانی کشاورزی
  • سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی
  • لوله‌های موتورخانه
  • سیستم لوله کشی استخر
  • موارد حفاظتی نظیر عبور کابل برق و مخابرات

لوله UPVC | خرید لوله یو پی وی سی

مزایای لوله UPVC چیست؟

لوله UPVC دارای مزایای مختلفی هستند که هریک از این مزایا، موجب افزایش کاربرد این لوله‌ها در زمینه‌های مختلف شده است.

  • همان‌طور که گفته شد، در ساخت لوله و اتصالات یو پی وی سی از هیچ‌گونه مواد شیمیایی و سرب استفاده نمی‌شود. که همین ویژگی باعث می‌شود که بتوان از این نوع لوله در شبکه‌های آب‌رسانی استفاده کرد.
  • لوله UPVC دارای مقاومت شیمایی و فیزیکی نسبتاً بالایی است. در نتیجه می‌توان از این لوله برای مصارف دفنی در دل خاک به راحتی استفاده کرد. چرا که در برابر نفوذ گردوغبار، خورندگی و زنگ‌زدگی مقاومت بالایی دارند. بنابراین از این لوله‌ها می‌توان برای انتقال مواد اسیدی، نفتی و نمکی استفاده کرد.
  • سطح درونی این لوله‌ها صیقلی و صاف است، که شرایط را برای جاری شدن بدون مانع سیال داخل لوله فراهم می‌کند.
  • لوله یو پی وی سی دارای مزیت مهم انعطاف‌پذیری بدون شکست است. به این معنا که شما می‌توانید از این لوله در مصارفی که حرکت زیاد بوده و یا لوله باید فشار زیادی را متحمل شود استفاده نمایید. بدون آنکه نگران شکستگی لوله باشید.
  • ضخامت لوله UPVC در برابر مقاومت، دوام و استحکامی که دارد، بسیار کم است. بنابراین برخلاف لوله‌های پلاستیکی که دارای وزن و ضخامت زیادی هستند، لوله UPVC نه تنها دارای وزن و ضخامت کمتری است، بلکه دوام بیشتری هم دارد.
  • مقاومت در برابر آتش‌سوزی یکی دیگر از کاربردهای ویژه لوله و اتصالات یو پی وی سی است. این نوع لوله‌ها تنها در صورتی دچار احتراق می‌شوند که دمایشان به ۴۵۴ درجه سانتی‌گراد برسد. اما نکته جالبی که در خصوص لوله‌های یو پی وی سی باید به آن اشاره کرد این است که در هنگام سوخت، گاز هیدروژن کلرید از خود آزاد کرده و مانع از پیشروی آتش می‌شوند.

قیمت لوله یو پی وی سی چقدر است؟

قیمت لوله یو پی وی سی بسته به عوامل مختلف متفاوت است. برخی از مهم‌ترین مواردی که در قیمت لوله یو پی وی سی تأثیرگذار هستند، عبارت‌اند از کشور سازنده، کلاس و گرید مواد استفاده شده، متراژ و ضخامت. اما در حالت کلی می‌توان گفت که قیمت لوله UPVC نسبت به سایر انواع لوله‌ها مانند لوله‌های فلزی، چدنی، پلیمری و … بسیار کمتر است.

بنابراین در صورتی که قصد خرید لوله UPVC را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لوله یو پی وی سی با شماره ۰۹۱۳۱۰۹۶۱۹۸ با ما در تماس باشید.

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813