اتصال لوله پلی اتیلن به روش های مختلف بسته به کاربرد و نوع لوله متفاوت است. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی روش های مختلف استفاده از انواع اتصالات پلی اتیلن به منظور اتصال لوله‌ها به یکدیگر بپردازیم. همراه ما باشید.

قبل از آنکه به معرفی انواع روش های اتصال لوله پلی اتیلن بپردازیم، لازم به ذکر است که شما برای خرید لوله پلی اتیلن می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۳۱۰۹۶۱۹۸ با ما در تماس باشد.

انواع روش های اتصال لوله پلی اتیلن

برای اتصال انواع لوله‌های پلی اتیلن در سایزهای مختلف می‌توان از روش های مختلف استفاده کرد که به طور کلی در دو دسته اتصالات جوشی و اتصالات مکانیکی قرار می‌گیرند.

اتصال جوشی لوله پلی اتیلن

اتصال جوشی همان‌گونه که از نامش مشخص است، به اتصالی گفته می‌شود که در آن از یکی از انواع جوش‌های موجود برای اتصال دو لوله به یکدیگر استفاده می‌شود.

استفاده از جوش برای اتصال لوله پلی اتیلن امکان‌پذیر است، چرا که این نوع لوله در برابر گرما تغییر شکل داده و نرم می‌شود. سپس با گذشت زمان و سرد شدن، محکم شده و اتصال تقریباً جدایی‌ناپذیر می‌شود.

اتصالات جوشی خود از لحاظ روش انجام به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند.

اتصال لوله پلی اتیلن

جوش متقاطع یا لب به لب

جوش متقاطع یا لب به لب یکی از روش‌هایی است که برای اتصال لوله پلی اتیلن به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، دو لوله‌ای که باید به هم متصل شوند، حرارت می‌بینند تا به طور کامل ذوب شده و برای چسبیدن به هم آماده شوند.

سپس برای اینکه در محل جوش، هرگونه غیر یکنواختی از بین برود، هردو لوله تحت یک فشار ثابت با مدت زمان مشخص قرار می‌گیرند تا لوله‌ها خنک شده و محکم شوند.

اتصال لوله پلی اتیلن به روش الکتروفیوژن

اتصال به روش الکتروفیوژن در سال‌های اخیر به عنوان بهترین روش اتصال لوله‌های پلی اتیلن شناخته شده است. چرا که نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، بلکه از لحاظ ایمنی نیز نسبت به روش های دیگر برتری محسوسی دارد.

در این روش برای برقراری اتصال از یک جریان الکتریسیته استفاده می‌شود که قابلیت تنظیم دارد. به این معنا که شما می‌توانید متناسب با جنس و ضخامت لوله، میزان قدرت جریان را تنظیم کنید. با نزدیک کردن این جریان به محل اتصال، دیواره‌های لوله از هم شکسته و برای اتصال همگن آماده می‌شود.

اتصال لوله پلی اتیلن

اتصال لوله به روش جوش اکستروژن

جوش اکستروژن یکی از دقیق‌ترین و مقاوم‌ترین روش های اتصال لوله پلی اتیلن است که برای لوله‌های با اندازه بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این روش ابتدا لبه‌های دو لوله حرارت داده می‌شوند و سپس با استفاده از یک دستگاه مخصوص، مقداری مایع مذاب پلی اتیلن در لبه‌ها ریخته می‌شود تا برای اتصال آماده شوند.

اتصال مکانیکی لوله پلی اتیلن

فلنج و اتصالات مکانیکی یکی دیگر از روش‌هایی است که معمولاً برای لوله‌های سیستم لوله کشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از این اتصالات مکانیکی، از جوش و یا پیچ استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که فلنج های موجود در بازار، جنس و اندازه‌های متفاوتی دارند. بهتر است که از فلنجی که از جنس مواد اولیه لوله است برای برقراری این اتصال استفاده شود. در غیر این صورت می‌توان از جنس‌های دیگر و سازگار با شرایط و جنس لوله استفاده کرد.

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813