اتصالات فاضلابی پلی اتیلن از مهم‌ترین و بهترین انواع اتصالات پلی اتیلن محسوب می‌شوند که به دلیل وزن کم در کنار مقاومت بالایی که دارند، در بسیاری از کاربردهای ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص این نوع اتصالات لوله کسب کنید.

قبل از آنکه به معرفی اتصالات فاضلابی پلی اتیلن بپردازیم، لازم به ذکر است که شما می‌توانید برای خرید انواع اتصالات پلی اتیلن به فروشگاه آبسار تجهیز مراجعه کنید. در صورتی که در رابطه با شرایط خرید و قیمت‌ها نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۳۱۰۹۶۱۹۸ با ما در تماس باشید.

انواع اتصالات فاضلابی پلی اتیلن

مواد اولیه‌ای که برای اتصالات فاضلابی به کار برده می‌شوند، نسبت به سایر انواع اتصالات فاضلابی متفاوت است.

اتصالات فاضلابی تک جداره پلی اتیلن

برای ساخت این نوع از اتصالات همان‌طور که از اسمشان مشخص است، تنها از یک لایه استفاده شده است. در نتیجه میزان مقاومت اتصالات نسبتاً کم بوده و در حدود ۲ الی ۴۰ بار است.

اتصالات فاضلابی دو جداره پلی اتیلن

برای ساخت این اتصالات از دو لایه مجزا از هم استفاده شده است. لایه درونی، صاف و مسطح است؛ در حالی که لایه بیرونی به صورت موج دار و حلقوی ساخته می‌شود. دلیل این سبک طراحی هم افزایش مقاومت لوله در برابر فشار عبور مایع و فشار بیرونی است.

اتصالات فاضلابی اسپیرال

اتصالات فاضلابی اسپیرال مشابه با اتصالات فاضلابی دوجداره است، اما از لحاظ اندازه و روش تولید تا اندازه‌ای با هم متفاوت هستند.

اتصالات فاضلابی پلی اتیلن

ویژگی های اتصالات فاضلابی پلی اتیلن

وزن کم نسبت به سایر اتصالات فاضلابی

مهم‌ترین مزیتی که در رابطه با این نوع اتصالات می‌توان به آن اشاره کرد، وزن کم آن نسبت به سایر اتصالات فولادی و بتنی است. البته وزن کم اتصالات به معنای مقاوم نبودن آن‌ها نیست، بلکه به معنای استفاده آسان و حمل راحت آن است.

مقاوم در برابر ضربه

مقاومت بالای این اتصالات در برابر ضربه، استفاده از آن‌ها را در انواع پروژه‌ها، میسر ساخته است. خصوصاً در پروژه‌هایی که بودجه برای خرید اتصالات زیاد نبوده و به تعداد زیادی از آن‌ها نیاز است.

مقاوم در برابر ساییدگی

مقاومت این اتصالات در برابر ساییدگی و خوردگی توسط مایعات مختلف، بسیار زیاد است. بنابراین استفاده از این لوله‌ها برای مواد شیمیایی که دارای ساختار اسیدی دارند، توصیه می‌شود.

قابلیت انعطاف پذیری بالا

مقاومت بالای این اتصالات در برابر ضربه و خوردگی به معنای پایین بودن خاصیت انعطاف پذیری این لوله‌ها نیست. شما می‌توانید برای کاربردهای خاص، بسته به نیاز، این لوله‌ها را تا شعاع مشخصی خم کنید.

روش استفاده از اتصالات فاضلابی پلی اتیلن

در میان انواع روش های اتصال لوله پلی اتیلن ، جوش لب به لب برای اتصال لوله به اتصالات فاضلابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در روش جوش لب به لب، لوله و اتصال به طور کامل حرارت می‌بینند تا هر دو به نقطه ذوب خود رسیده و برای اتصال به هم آماده شوند. بعد از اتصال و سرد شدن لوله‌ها تحت فشار یکسان و مشخص به اندازه کافی، غیر یکنواختی ایجاد شده با دستگاه‌های خاص، از سطح اتصال برداشته می‌شود.

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813