اگر قصد خرید لوله پلی اتیلن را دارید لازم است در انتخاب محصول مورد نیاز خود دقت فراوانی به خرج دهید چرا که در صورت خرید لوله هایی با کیفیت پایین، علاوه بر مواجه شدن با مشکلات فراوان در استفاده از لوله های خریداری شده وقت و سرمایه ی خود را هم به هدر خواهید داد.

اگر شما تخصص و تجربه لازم را برای خرید لوله پلی اتیلن و انتخاب محصول با کیفیت ندارید ما را در این مقاله دنبال کنید تا با آموزش چند نکته کلیدی ضمن خرید لوله پلی اتیلن مناسب و با کیفیت، دروقت و هزینه ی خود نیز صرفه جویی نمایید.

برای خرید اتصالات پیچی پلی اتیلن ، اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن ، اتصالات جوشی پلی اتیلن و اتصالات فاضلابی پلی اتیلن می توانید از طریق شماره تماس ۰۹۱۳۱۰۹۶۱۹۸ با ما در ارتباط باشید.

راهنمای خرید لوله پلی اتیلن

کاربرد لوله پلی اتیلن

اولین نکته ای که برای خرید لوله پلی اتیلن مورد توجه قرار گیرد زمینه های کاربرد این نوع لوله است. بهتر است بدانید لوله پلی اتیلن طیف وسیعی از خطوط لوله صنعتی، دریایی، شهری، دفن زباله، حفاری،کشاورزی و غیره را شامل می شود. این نوع از لوله ها کارایی خود را در موقعیت های مختلفی از جمله سطح زمین، زیر زمین، شناور و سطوح زیر دریا با آزمایش های مختلف ثابت کرده اند.

  • از طریق لوله های پلی اتیلن می توان انواع مواد سیال مانند آب آشامیدنی، فاضلاب، موادشیمیایی، دوغاب، پسماندهای خطرناک و گازهای فشرده را منتقل نمود.
  • لوله های پلی اتیلن با سابقه ای دیرینه در صنایع نفت وگاز برای توزیع گاز شهری در مقایسه با لوله های دیگر از لحاظ تعمیر و نگهداری بسیار مرقون به صرفه است. در سال های اخیر استفاده از این نوع لوله‌ها به دلیل کارایی بالا ، استحکام، دوام و روش نصب آسان در شبکه های آبرسانی مورد توجه مديران پروژه ها قرار گرفته است.
  • لوله پلی اتیلن فاضلابی که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود.
  • لوله پلی اتیلن آبرسانی با دارا بودن مواد آنتی یو وی در برابر پوسیدگی و تابش نور خورشید مقاوم است و برای انتقال آب استفاده  می شود.
  • لوله پلی اتیلن فشار قوی به دلیل دارا بودن فشار بالا و حساسیت زیاد برای انتقال گازهای فشاری قوی کاربرد دارد. بهتر است برای جلوگیری از ترکیدگی لوله و اتلاف سرمایه از لوله های گرید A و B استفاده شود.
  • لوله پلی اتیلن کابلی یا لوله پلی اتیلن درجه ۲ که ارزان ترین نوع لوله است؛ این نوع لوله به دلیل عدم نیاز به تحمل فشار زیاد معمولاً برای عبور کابل برق مفید است.
  • لوله پلی اتیلن آبیاری قطره ای که برای استفاده در آبیاری محصولات کشاورزی کاربرد دارد.
  • لوله پلی اتیلن گازی برای انتقال گاز شهری.
  • لوله زهکش تمام سوراخ ، نیم سوراخ ، با روکش و بدون روکش که معمولاً برای زهکشی زمین های کشاورزی استفاده می شود.

کاربرد لوله پلی اتیلن

دارا بودن نشان استاندارد

دارا بودن نشان استاندارد، فاکتور مهم دیگری است که در هنگام خرید لوله پلی اتیلن باید مورد دقت قرار گیرد. در ایران لوله های پلی اتیلن مطابق استاندارد INSO 14427-2 و جدول موجود در این استاندارد که مرجع تولید و آزمایشگا‌های کنترل کیفیت است تولید می شود. لازم به ذکر است که در گذشته تولیدات پلی اتیلن ایران براساس استاندارد DIN 8074 آلمان تولید می شد که این استاندارد و جداول آن با وجود اعتبار کیفی بعد از راه اندازی  استاندارد ملی در آزمایشگاه‌های مرجع و کنترل کیفیت اعتبار چندانی ندارد.

برای تحقق استانداردهای لازم و جلوگیری از بروز اختلال در پروژه های ساخت و ساز، کلیه تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلن باید آزمایش‌های کیفی مختلفی را بر روی محصولات خود انجام دهند.

یکی از مهمترین فاکتورهای مؤثر بر کیفیت لوله پلی اتیلن استفاده ی تولید کننده از مواد اولیه ی خالص است. بنابراین به هر میزان مواد ضایعاتی در روند تولید محصول اضافه ‌شود کیفیت آن محصول هم پایین خواهد آمد.

لوله های پلی اتیلن از لحاظ استاندارد در سه گرید A , B , C تقسیم بندی می شوند و وجه ممیزه آن ها به کارخانه تولید کننده و خدمات پس از فروش بستگی دارد. برای مثال، لوله گرید A با ضمانت نامه ارائه و در صورت نیاز خریدار برای آن بیمه نامه صادر می‌شود.

برند معتبر

برای خرید لوله پلی اتیلن بهتر است سراغ برندهای معتبر بروید. برندهای معتبر معمولاً اطلاعاتی همچون نام کارخانه تولید کننده،  تاریخ تولید،  شماره خط تولید، نوع مواد اولیه پلی اتیلن و رده فشار کاری را بر روی محصول خود چاپ می کنند. همین اطلاعات می‌تواند یکی از معیارهای شما برای انتخاب لوله پلی اتیلن مناسب باشد.

انتخاب سایز مناسب لوله پلی اتیلن

   اگر می خواهید از اضافه آمدن لوله پلی اتیلن در انتهای کار و متحمل شدن هزینه های مازاد جلوگیری کنید لازم است قبل از خرید لوله پلی اتیلن درخصوص انتخاب سایز و تعداد لوله مورد نیاز، تصمیم خود را گرفته باشید.

به عنوان مثال لوله پلی اتیلن فاضلابی که از سایز ۵۰ الی ۶۰ میلی متر متغیر است برای داخل ساختمان استفاده می‌شود و برای آبیاری قطره ای بهتر است از سایز ۱۶ استفاده شود.

انتخاب سایز مناسب لوله پلی اتیلن

بازدید از کارخانه

اگر می خواهید نسبت به خرید لوله پلی اتیلن از کارخانه ای اقدام کنید و ازآن شناختی ندارید بهتر است برای انتخاب یک محصول مناسب و با کیفیت و قبل از خرید قطعی، سری به کارخانه سازنده بزنید. مهمترین مواردی که لازم است در بازدید از کارخانه تولید کننده مد نظر قرار دهید عبارتند از:

 – قرار گیری کارخانه در مجموعه‌های صنعتی شناحته شده باشد و دسترسی آسان به آزادراه‌ها

 – تزریق مواد اولیه از طریق سیلو‌ به داخل اکسترودرها

 –نگهداری مواد اولیه در سایه و به دور از رطوبت

–  جدید و به روز بودن سال ساخت اکسترودرها و دیگر ادوات خط تولید

 – مجهز بودن خط‌ تولید لوله پلی اتیلن به سامانه التراسونیک

 – مجهز بودن کارخانه به سیستم خنک کنندگی داخل لوله و خارج لوله پلی اتیلن

 – تجهیز خط تولید لوله پلی اتیلن به سامانه گراویمتریک

-کارخانه دارای سیستم‌های جانبی خط تولید مانند استخر، برق،کمپرسورها و …. باشد

 – چگونگی عملکرد واحد کنترل کیفیت و آزمایشگاه

 – شیوه حمل و نقل و بارگیری لوله‌های پلی اتیلن

و …..

قیمت لوله پلی اتیلن

  انتخاب بهترین قیمت در هنگام خرید لوله پلی اتیلن با استعلام قیمت ازکارخانه مختلف و مقایسه قیمت و کیفیت، نکته ی دیگری است که خریدار باید به آن توجه داشته باشد.

مهمترین پارامترهای مؤثر بر قیمت هر کیلو لوله پلی اتیلن عبارتند از: ۱-استاندارد بودن لوله ۲- درجه خلوص مواد اولیه ۳-نوع و کیفیت مواد اولیه ۴-هزینه حمل و نقل

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813