انصالات پیچی پلی اتیلن یکی از پرکابردترین نوع اتصالات پلی اتیلن است که در پروژه های آبرسانی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که در رابطه با این نوع از اتصالات و کاربرد آنها نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

در صورتی که قصد خرید لوله و اتصالات پلی اتیلن را دارید، می‌توانید از طریق شماره ۰۹۱۳۱۰۹۶۱۹۸ با مشاورین ما در تماس باشید. اگر در رابطه با قیمت انواع اتصالات سوالی دارید، می توانید به لینک های زیر مراجعه کنید:

اجزا تشکیل دهنده اتصالات پیچی پلی اتیلن

یکی از نکاتی که قبل از خرید اتصالات پیچی پلی اتیلن باید به آن توجه داشته باشید، سایز و اجزای تشکیل دهنده این تجهیزات است.

*            بدنه

*            سرپیچ

*            اسپیلت

*            بوشینگ

*            اورینگ

انواع اتصالات پلی اتیلن را بشناسید

این نوع از اتصالات با توجه به کاربردهای خود به سه نوع پیچی، جوشی و فشاری تقسیم بندی می‌شوند؛ که هر کدام از این اتصالات دارای ویژگی های خاص خود هستند. اگر بخواهیم در پروژه‌های کوچک از لوله‌هایی با خط سایز پایین استفاده کنیم، بهترین گزینه‌ای که پیش روی شماست، اتصالات پیچی پلی اتیلن است.

شاید با خود فکر می‌کنید که اتصالات جوشی پلی اتیلن قیمت پایین تری نسبت به اتصالات پیچی پلی اتلین دارند، چرا نباید از آن‌ها استفاده کنیم؟ چرا آن‌ها انتخاب بهتری نباشند؟ شاید در ظاهر این نوع از اتصالات در ظاهر مقرون به صرفه باشند، اما این نکته را در نظر داشته باشید که در پروژه‌ها و فعالیت‌های کوچک که میزان سرمایه اندک است، حمل‌ونقل و حتی کرایه دستگاه جوش دهنده و متصل کننده اتصالات جوشی پلی اتلین، با توجه به سرمایه زیادی که می خواهد، خیلی مقرون به صرفه نیست!

به همین علت در پروژه‌های کوچک سعی می‌شود که بجای استفاده از نوع اتصالات جوشی از نوع اتصالات پیچی استفاده شود. البته همان‌طور که اشاره کردیم در نظر داشته باشید که در سایزهای بزرگ و لوله با قطر زیاد نمی‌توان از اتصالات پیچی استفاده کرد. برای این که لوله در این نوع از اتصالات پیچی باقی بماند و از حرکت آن جلوگیری شود از اسپیلت استفاده می‌شود. انواع اتصالات پیچی رایج در بازار که می‌توانید از آن‌ها برای کارهای خود استفاده کنید، عبارت‌اند از:

*            اتصال ماده

*            اتصال نر

*            اتصال فلنچدار

*            رابط پلی اتیلن

*            تبدیل پلی اتیلن

*            سه راه مساوی

*            زانو مساوی

*            زانو ماده

*            زانو نر

*            سه راه ماده

*            سه راه نر

*            درپوش انتهائی

*            سه راه تبدیل

نصب اتصالات پیچی پلی اتلین و نکات مهم در رابطه با آن

اگر قصد دارید که خودتان مسئولیت نصب اتصالات پیچی پلی اتیلن را به عهده بگیرید، باید بدانید که نحوه نصب و بستن آنها با سایر اتصالات، از جمله اتصالات جوشی پلی اتیلن، متفاوت است.

برای این که اتصال شما به بهترین شکل صورت بگیرد، باید در نظر داشته باشید که قبل از متصل کردن اتصالات پیچی پلی اتیلن باید انتهای لوله‌های پلی اتیلن را کاملا تمیز کنید. پس از تمیز کردن کامل قطعات، می‌توانید آن‌ها را به ترتیب به یکدیگر متصل کنید. البته در نظر داشته باشید که باید حتماً یک تست کلی قبل از سفت کردن قطعات داشته باشید تا از دست بودن اتصالات اطمینان حاصل کنید.

برای این که به بدنه اتصالات آسیبی وارد نکنید، سعی کنید که حتماً از آچار با دسته ۴۶ سانتی‌متر استفاده کنید. آچارهایی که اندازه دسته آن‌ها بیشتر از این عدد است، ممکن است که به بدنه اتصالات پیچی پلی اتیلن آسیب وارد کنند.

مزیت های اتصالات پیچی پلی اتیلن چیست؟ چرا باید از این اتصالات استفاده کرد؟

  • این قابلیت که شما چندین بار می‌توانید از این نوع اتصالات استفاده کنید، نشان می‌دهد که چقدر استفاده از این اتصالات می‌تواند کاربردی باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید از این نوع اتصالات در یک پروژه استفاده کنید و بعد از تمام شدن پروژه و فعالیت خود آن‌ها را جدا کرده و برای پروژه بعدی استفاده کنید.
  • سرعت نصب بسیار زیاد و بدون نیاز به دستگاه جوش موجب کاهش هزینه های نصب این اتصالات می شود.
  • با توجه به قابلیت نصب آسان این تجهیزات، امکان جا به جایی و تعویضشان با تجهیزات سالم به سادگی امکانپذیر است.

مقاومت اتصالات پیچی پلی اتیلن در برابر مواد شیمایی به چه صورت است؟ و آیا می‌توان این مقاومت را افزایش داد؟

یکی از سؤالاتی که اکثر کارفرمایان از ما می‌پرسند، این است که مقاومت این نوع از اتصالات در برابر مواد شیمایی به چه صورت است؟ در جواب این سؤال باید بگوییم که اتصالات پیچی با توجه به مواد اولیه استاندارد در مقابل کلیه مواد شیمایی مقاوم است.

شما می‌توانید با استفاده از قطعات لاستیکی تا حد زیادی مقاومت این نوع از اتصالات را در برابر مواد شیمایی افزایش دهید. در این زمینه اگر نیاز به مشورت دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در این زمینه شما را راهنمایی کنند. همچنین می‌توانید نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

برای انتقال آب داغ از اتصالات پیچی پلی اتیلن استفاده نکنید!

در نظر داشته باشید که کلیه این نوع از اتصالات پیچی در هر شکلی برای انتقال آب داغ مناسب نیستند و شما نمی‌توانید به این منظور از آن‌ها استفاده کنید.

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813