اتصالات الکتروفیوژن پلی اتلین در واقع نوعی از اتصالات پلی اتیلن هستند که کاربردهای متنوعی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انتقال گاز، آب و … استفاده کرد. در کاربرد اصلی آن‌ها در اتصالات فاضلابی پلی اتیلن است که باید مورد توجه قرار بگیرد. در این شیوه از روش های اتصال لوله پلی اتیلن از حرارت استفاده می‌کنند. البته حرارت به تنهایی نمی‌تواند راهگشا باشد، به همین دلیل شاهد این هستیم که از جریان برق هم در این زمینه کمک گرفته می‌شود.

این روش به علت ایمنی بالایی که نسبت به سایر روش‌ها دارد، بیشتر در معرض توجه قرار دارد و اولویت کارفرمایان معمولا این است که از این شیوه اتصالی استفاده شود. همانطور که احتمالا شما هم می‌دانید، این ویژگی باعث شده که اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن، تنها نوع اتصالی باشند که به صورت استاندارد برای خطوط انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با استفاده از این روش می‌توانید لوله، لوله زانویی و لوله بوشن را به هم وصل کنید.

اتصال آسان لوله ها با جوش لب به لب

اگر در این زمینه کار کرده باشید، احتمالا روش جوش لب به لب را می‌شناسید و از آن استفاده کرده‌ اید. در نظر داشته باشید که طبق تحقیقات انجام شده در این زمینه متصل کردن اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن با جنس‌های متنوع در این شیوه جوش بسیار آسانتر از سایر روش‌هاست.

از دلایل دیگری که شاید باعث شود شما از این شیوه جوش برای متصل کردن اتصالات استفاده کنید، این است که سرعت آن بسیار بالاست و کمترین میزان بهم ریختگی و کثیف کاری را دارد که باعث می‌شود کارفرما در این زمینه کمتر احساس مشکل کند. البته نقاط ضعفی هم برای این شیوه جوش وجود دارد که باعث می‌شود کمتر به آن توجه شود و آن این است که هزینه‌ی این نوع شیوه جوش بالاست.

البته می‌توان به نقاط ضعف این شیوه اضافه کرد که شما در انتخاب قطر لوله محدودیت‌هایی دارید. اگر در این زمینه احساس می‌کنید که نیاز به مشورت با یک فرد متخصص دارید، می‌توانید تلفن را بردارید و با ما تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنم.

شرکت Fox Fittings، محبوب ترین تولید کننده اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن

شرکت Fox Fittings یکی از محبوب ترین شرکت‌هایی است که در زمینه تولید اتصالات الکتروفیوژن در سراسر جهان به خصوص اروپا فعالیت می‌کند. این شرکت به دلیل تولید محصولات با کیفیت و بادوام مورد توجه همه افراد قرار گرفته است.  در این زمینه اگر به دنبال محصولات با کیفیت و دارای استانداری بودید که توانسته باشد، تمامی معیارهای یک محصول خوب را بگذراند، می‌توانید از محصولات فاکس فوتینز استفاده کنید.

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا این نوع از اتصالات را به قدری ایمن می‌دانیم که تنها از آن‌ها در خطوط انتقال گاز استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی مقاوم‌تر و ایمن‌تر بودن این نوع از اتصالات را می‌توان در شیوه جوش آن‌ها و حرارتی که آن‌ها برای این کار می‌بینند، جستجو کرد. در این زمینه همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا متوجه شوید که چه چه نوع اتصالاتی برای کار شما مناسب هستند.

اتصالات پلی اتیلن و کاربرد هرکدام چیست؟

تمامی مزیت‌های اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن را بشناسید

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا این نوع از اتصالات را به قدری ایمن می‌دانیم که تنها از آن‌ها در خطوط انتقال گاز استفاده می‌کنیم. دلیل اصلی مقاوم‌تر و ایمن‌تر بودن این نوع از اتصالات را می‌توان در شیوه جوش آن‌ها و حرارتی که آن‌ها برای این کار می‌بینند، جستجو کرد. در این زمینه همچنین می‌توانید از مشاوره رایگان ما استفاده کنید تا متوجه شوید که چه چه نوع اتصالاتی برای کار شما مناسب هستند.

طبق تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، اگر در پروژه یا فرآیندی از این نوع اتصالات استفاده شود، می‌توان انتظار مزایای زیر را داشت:

  • سطح بالای ایمنی و حذف تمامی مشکلات تعمیر و نگهداری (موانع تعمیر و نگهداری حذف می‌شوند!)
  • آسان بودن به کار گرفتن و متصل کردن این نوع از اتصالات پلی اتیلن
  • مقاومت بسیار بالا نسبت به سایر اتصالات در برابر مواد شیمایی
  • انعطاف پذیری بسیار بالا
  • وزن کم
  • مقاوت بسیار زیاد در مقایسه با سایر اتصالات دبر برابر خوردگی، فشار و ضربه‌ها
  • آسان بودن نصب و راه اندازی برای استفاده سریع
  • کاهش هدر رفت گاز به حداقل میزان ممکن و یا حتی جلوگیری از آن
  • جلوگیری از نفوذ هرگونه آلودگی به داخل
  • و …

چگونه اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن را به یکدیگر جوش می‌دهند؟

اگر برای شما سوال شده است که چگونه این نوع از اتصالات را باید با یکدگیر متصل کرد، باید در نظر داشته باشید که برای این کار باید به صورت مرحله به مرحله موارد زیر را طی کرد:

  • لوله‌ها را باید از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک کرد و برای اتصال آماده سازی لازم انجام بشود. این کار باعث می‌شود که کمترین میزان مشکل در هنگام جوش بوجود بیاید، پس این مرحله را کاملا جدی بگیرید.
  • در مرحله دوم برای متصل کردن و جوش دادن اتصالات لازم است که نقاط مربوطه علامت گذاری شوند. پس از علامت گذاری، سطح لوله را باید تا حدودی سایید. این کار فوت کوزه گیری متصل کردن این نوع از اتصالات است.
  • در مرحله سوم که باید با دقت تمام انجام شود، همراستا سازی لوله‌ها و کرنش آن‌ها باید صورت بگیرد.
  • چهارمین مرحله مربوط به خنک کردن میوه‌ها است تا برای ادامه فرآیند آماده شوند.
  • باید تمامی مراحل طی شده تا الان را در این مرحله یعنی پله پنجم به صورت دقیق مستندسازی کرد.
  • در این مرحله لازم است که تمامی آلودگی‌های ناشی از جوش را پاکسازی کرد. دقت کنید که این کار باید با وسواس انجام شود.

مهم‌ترین نکاتی که در زمینه استفاده از اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن باید بدانید

در جوش دادن اتصالات الکتروفیوژن پلی اتلین دقت داشته باشید که مهم‌ترین نکاتی که باید آن‌ها را به صورت دقیق رعایت کنید، موارد زیر هستند:

سعی کنید لحظه به لحظه دقت داشته باشید که درجه حرارت فشاری که بر قسمت ذوب شده وارد می‌شود، چقدر است. کنترل این موضوع کاملا می‌تواند مشکل شما را حل کند.

  • تمامی حواس خود را جمع کنید که هیچ گونه آسیبی به سی پیچ کوبلر وارد نشود.
  • از تمامی وسایل حفاظتی که به شما داده می‌شود در قبل، حین و بعد از کار استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که کمترین میزان مشکل برای شما ایجاد شود.
  • برای بریدن لوله دقت داشته باشید که این کار را به صورت عمودی انجام دهید چرا که این شیوه بهتر است. در نظر داشته باشید که بعد از برش لوله باید آن را با سمباده صاف کنید و سطح آن را صیقل دهید تا نا همواری‌ها کاملا از بین بروند.
  • تمام سعی خود را بکنید که هیچ گونه کثیفی و آلودگی در محیط جوشکاری وجود نداشته باشد. برای تمیزکاری بهتر است که از محلول‌های مخصوص این کار مانند ایزو پروپانول استفاده کنید.

استانداردهای هنگام تولید اتصالات الکتروفیوژن پلی اتیلن

در مورد این نوع از محصولات باید در نظر داشته باشید که کلیه محصولات با استفاده از پلی اتیلن کلاس یا PE100 استفاده می‌شود. همچنین در نظر داشته باشید برای این که اتصالات در لوله‌های انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید استانداردهای سختی در این زمینه را بگذارنند. استانداردهای جهانی که در این زمینه وجود دارند، محصولات تحت استاندارد ایزو ۹۰۰۱ است. پس خیالتان برای استفاده از این محصولات به صورت کامل راحت باشد.

سخن آخر

اگر تصمیم گرفته‌اید که از این نوع اتصالات استفاده کنید، لازم است که حتما قبل از خرید در مورد آن‌ها اطلاعات کافی کسب کنید. این کار باعث می‌شود که با دید بازتر و بهتری  بتوانید اقدام به خرید محصولات بکنید. در این زمینه کارشناسان ما می‌توانند به شما کمک کنند. شما می‌توانید همین الان تلفن را بردارید و از راه‌های ارتباطی مشخص شده اقدام به برقراری تماس بکنید.

جهت مشاوره و اطلاع از محصولات با آبسـار تجهیز آیریک در تماس باشید

03136519810 03136519813